مجله رادرام

چگونه یک لپتاپ خوب بخریم؟

خرید لپتاپ را میتوان کاری نسبتا تخصصی دانست . زیرا اگر شما همه چیز را در باره لپتاپ ها بدانید باز هم ممکن است پیدا کردن مناسب ترین لپتاپ برای شما با توجه به نیازهایتان کار دشواری باشد.

امیدواریم با این مقاله بتوانیم در خریدن مناسب ترین لپتاپ شمارا یاری کنیم و در پایان میتوانید لپتاپ مورد نیاز خود را از فروشگاه رادرام به صورت اقساطی تهیه نمائید.

برند

 اولین چیزی که ما به آن توجه میکنیم برند هر نوع کالایی است که ما می خواهیم بخریم، حال در کالاهای هوشمند این مبحث پر رنگ تر است. برای خرید لپتاپ برند های مطرح زیادی وجود دارند که حساسیت نسبت به این موضوع قابل توجیه است زیرا کیفیت ساخت هر شرکت نسبت به شرکت دیگر در بازار متفاوت است.

سیستم عامل خود را انتخاب کنید

قبل از هرچیزی شما باید انتخاب کنید که از چه سیستم عاملی میخواهید استفاده کنید ، انتخاب سیستم عامل به شما کمک می کند تا سخت افزار مناسب خود را نیز پیدا کنید.

چهار سیستم عامل وجود دارد که نقاظ ضعف و قوت خود را دارند.

  • Windows
  • macOs
  • chrome os
  • linux

پردازنده

زمانی که شما انتخاب کنید که چه سیستم عهاملی میخواهید وقت آن است که اطلاعاتی از سخت افزار ها به دست بیاورید. اولین چیزی که در سخت افزار به آن باید توجه کرد ، پردازنده است که دو نوع مطرح دارند.

  • Intel
  • Amd

چه مقدار قدرت پردازنده نیاز است؟

اگر شما لپتاپ خود را برای استفاده ای معمولی میخواهید، برای مثال گشت و گذار در وبسایت ها، استفاده از نرم افزار های آفیس و ادیت کردن عکس و ... ما به شما لپتابهایی در بازه core i5 تا core i7  را پیشنهاد میکنیم. اگر از نسل هفتم پردازنده ها اسفاده کنید قدرت بیشتری را در لپتاپ خود احساس می کنید.

استفاده زیادی از لپتاپ خود دارید؟

اگر شما استفاده زیادی از لپتاپ خود دارید و به معنایی میخواهید استفاده شغلی از آن بکنید، شما نیاز به پردازنده ای با قدرت بالا دارید و ما به شما پردازنده های نسل هفتم را پیشنهاد میکنیم.

معماری لپتاپ ها

اگر شما برنامه دارید که استفاده کار زیادی با لپتاپ خود انجام دهید ، مطمعن شوید که قسمت کیبورد و تاچ پد آن کیفیت خوبی برخودار باشد برای مثال فاصله مناسبی بین کلیدهای آن وجود داشته باشد و تاچ پد یا قسمت لمسی آن از سرعت خوبی برخوردار باشد.

صفحه نمایش

در صفحات نمایش ، هرچه میزان پیکسل ها بیشتر باشد ، شما وضوح بیشتری را حس خواهید کرد. متاسفانه برخی از لپتاپ ها هنوز از رزولوشن های کمتر استفاده می کنند ولی پیشنهاد ما به شما این است تا کمی مبلغ پرداختی خود را بیشتر کنید و کالایی را خریداری کنید که کیفیت صفحه نمایش آن بهتر باشد زیرا لپتاپ شما به گونه ای می شود تا برای انجام کارهای گرافیکی نیز توانایی داشته باشد و رنگ هارا بهتر و طبیعی تر به شما نمایش دهد.

کارت گرافیک

اگر شما نیاز هایی مانند بازی های کامپیوتری، انجام کارهای گرافیکی، تهیه تنظیم ویدیو با کیفیت های بالا و از این قبیل کارهارا ندارید ، یک سیستم با گارت گرافیک معمولی میتواند برای نیاز های شما پاسخگو باشد اما اگر هریک از این نیاز هارا دارید، شما به یک کارت گرافیگ قدرتمند نیاز دارید.

وزن

در آخر مهم ترین قابلیت یک لپتاپ امکان وجود حمل و نقل در آن می باشد. برای همین بهتر است کالایی را انتخاب کنید که هم پاسخگوی نیاز های شما باشد و هم وزن مناسبی داشته باشد تا برای حمل و نقل دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید