مجله رادرام

بلک فرایدی ( جمعه سیاه) چیست ؟

بلک فرایدی black friday چیست؟

✅ بلک فرایدی ( جمعه سیاه) چیست ؟

🟩 روز جمعه سیاه Black Friday یک رویداد تجاری است که به عنوان آغاز فصل خریدهای تعطیلات و تخفیفات بزرگ در ایالات متحده و کشورهای دیگر جهان تعیین شده است. بلک فرایدی (روز جمعه سیاه) همیشه پس از جشن سپاس‌گزاری در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی برگزار می‌شود.

🟩 در این روز، فروشگاه‌ها و تاجران مختلف تخفیفات بزرگی بر روی کالاها و خدمات ارائه می‌دهند تا مشتریان را جذب کنند. این تخفیفات معمولاً بسیار جذاب و ترغیب‌کننده هستند و در بسیاری از موارد موجب شلوغی و تراکم جمعیت و همچنین افزایش ترافیک در فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند.

رشد خرید در بلک فرایدی در جهان

🟩 روز جمعه سیاه به عنوان آغاز رسمی فصل خریدهای کریسمس در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از مردم از این فرصت برای خرید کادوها و کالاهای خود بهره می‌برند. این روز همچنین در تجارت آنلاین بسیار مهم است و فروشگاه‌های آنلاین نیز تخفیفات قابل توجهی بر روی محصولات خود ارائه می‌دهند.

روز جمعه سیاه (بلک فرایدی) هر سال در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می‌شود و از آنجا که تخفیفات زمان محدودی دارند، معمولاً مردم در اولین ساعات صبح به فروشگاه‌ها هجوم می آورند تا از تخفیفات این روز بهره‌مند شوند.

جمعه ی سیاه چیست؟ حراجمعه و تفاوت آن با سایبر ماندی

فلسفه ی بلک فرایدی ( بلک فرایدی چطوری به وجود آمد؟)

در سال 1969 دو سرمایه دار (جی گولد و جیمز فیسک) با افزایش سرسام‌آور قیمت طلا، باعث سقوط شدید بازار سهام و کاهش قیمت‌ها تا 20 درصد شدند. در آن زمان این دو سرمایه دار سود زیادی کردند و پول زیادی به جیب زدند اما خرده فروشان و فروشگاه ها خسارات زیادی را متحمل شدند. به همین دلیل این روز که قیمت ها با کاهش قیمت بسیار شدیدی مواجه شدند به “جمعه ی سیاه” معروف شد. در سال 1980 برای اولین بار این اصطلاح به خرید ربط داده شد و در نهایت بلک فرایدی این فرصت را برای تاجران فراهم نمود تا با کاهش قیمت محصولاتشان فروش بیشتری داشته باشند.

بلک فرایدی black friday جمعه سیاه یست؟

 

تاریخ حراج جمعه سیاه 1402

  • جمعه سیاه در تاریخ 3 آذر 1402 است که برابر با 24 نوامبر 2023 می‌شود.
  • دوشنبه سایبری در تاریخ 6 آذر 1402 است که برابر با 27 نوامبر 2023 می‌شود.

🎁 دوشنبه سایبری cyber Monday  چیست ؟

طبق تحقیقاتی که در سال 2004 صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که مردم در سراسر دنیا پس از تعطیلات عید شکرگزاری بیشترین میزان خرید آنلاین را ثبت نموده اند در واقع وجود تعطیلات عاملی بر تمایل بیشتر مردم به خرید اینترنتی بوده است. بر اساس نتایج این تحقیقات دو نفر از مدیران سایت شاپ در سال 2005 استارت کمپین دوشنبه سایبری را زدند. آن ها در این جشنواره تخفیفات نجومی اینترنتی را در نظر گرفتند و نتیجه ی آن خارق العاده بود و همین امر سبب شد که این کمپین به یک کمپین هر ساله تبدیل شود.

چرا دوشنبه؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا روز دوشنبه را برای این تخفیف در نظر گرفته اند. دلیل این امر این است که دوشنبه اولین روز هفته در کشورهای غربی است. در آن زمان هنوز زیرساخت اینترنت در بخش های مختلف قوی نبود و مردم بیشترین خرید اینترنتی خود را در اولین روز هفته در محل کار ثبت می کردند. به همین دلیل اولین دوشنبه بعد از بلک فرایدی را “سایبر ماندی” نامیده اند.

🏬 تفاوت بلک فرایدی و سایبرماندی در چیست ؟

در بلک فرایدی به دلیل اینکه اکثر فروشگاه های حضوری تخفیفات ویژه ای را ارائه می دهند حجم زیادی از خریداران به یکباره به فروشگاه های فیزیکی هجوم می آورند و این امر ممکن است سبب آسیب رسیدن به افراد شود.بعنوان مثال افراد سالخورده و یا بیماران و یا زنان باردار ممکن است نتوانند براحتی از این تخفیف ها استفاده کنند اما در سایبر ماندی تخفیف ها به صورت آنلاین اعمال می گردد و شرایط عادلانه تری را برای خرید همه ی افراد فراهم می نماید.

روند رشد خرید در بلک فرایدی در ایران

بلک فرایدی در ایران

در ایران هم چند سالی است که بسیاری از خرده فروشان و همچنین صاحبان فروشگاه های اینترنتی به هدف انبارگردانی و فروش بیشتر در جمعه ی سیاه اجناس خود را با سود کمتری برای فروش می گذارند. در واقع این امر معامله ای برد برد است زیرا هم فروشنده انبارگردانی می کند و فروشگاه خود را برای ورود محصولات جدید آماده می کند و هم خریدار با تخفیف بیشتری خرید می کند.

 

امسال در حراج جمعه ی سیاه فروشگاه اینترنتی رادرام در تاریخ سوم آذر می توانید از تخفیفات ویژه و استفاده از مزایای خرید اقساطی انواع کالای دیجیتال، لوازم خانگی ، لوازم ورزشی و … بهره مند شوید. 

چگونه حراج بلک فرایدی یا سایبر ماندی ایجاد کنیم؟

ایجاد حراج بلک فرایدی یا سایبر ماندی به عنوان یک رویداد آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا درآمدزایی کنید یا افراد را به کسب و کار خود جذب کنید. در اینجا چند مرحله برای ایجاد یک حراج سایبری موفق را برایتان شرح می دهیم:

☑️ تعیین هدف

   برای شروع، باید هدف اصلی حراج خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید کالاها و خدمات خود را تبلیغ کنید؟ آیا می‌خواهید درآمد کسب کنید یا ترافیک سایت خود را بالا ببرید و یا مشتریان جدید جذب کنید؟

☑️ انتخاب نیازمندی‌ها

   برای ایجاد حراج سایبری همچون بلک فرایدی یا سایبر ماندی ، شما نیاز به وب‌سایت یا پلتفرم آنلاینی دارید که بتوانید در آن محصولات یا خدمات خود را نمایش دهید. می‌توانید وب‌سایت خود را توسط پلتفرم هایی همچون فروشگاه ساز ها ایجاد کنید. معروف ترین پلتفرم های ایجاد سایت در دنیا عبارتند از :  

پلتفرم‌های Shopify، WooCommerce یا Magento.

راه اندازی سایت برای بلک فرایدی

در ایران می توانید از فروشگاه سازهای ایرانی همچون شاپفا ،سازیتو ،وبزی و یا از وردپرس استفاده نمایید.

☑️ انتخاب محصولات یا خدمات

   تعیین کنید که چه محصولات یا خدماتی را در حراج خود به فروش می‌رسانید. برای جذب مشتریان بیشتر، ممکن است محصولات تخفیف دار، ارزانتر یا منحصر به فردی را در این حراج ارائه دهید.

خرید اقساطی در بلک فرایدی از فروشگاه رادرام

☑️ تعیین تخفیف‌ها و قیمت‌ها

   تعیین کنید چقدر تخفیف به مشتریان ارائه می‌دهید و قیمت‌ها را برای محصولات خود تعیین کنید. تخفیف‌های معقول و جذاب می‌توانند مشتریان را به حراج جذب کنند.

☑️ تبلیغات و بازاریابی

   برای جذب مشتریان بیشتر، باید حراج خود را تبلیغ کنید. از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و وب‌سایت خود برای اطلاع‌رسانی به مشتریان استفاده کنید.

☑️ آماده‌سازی برای ترافیک بالا

   پیش از آغاز حراج، مطمئن شوید که سرور و وب‌سایت شما آمادگی مقادیر بالای ترافیک را دارند. بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت و استفاده از سرورهای قدرتمند می‌تواند از مشکلاتی که ممکن است ناشی از ترافیک بالای سایت به وجود بیایند، جلوگیری کند.

☑️ پیگیری و پشتیبانی

   پس از اتمام حراج، به مشتریان خود پشتیبانی ارائه دهید و سوالات و نیازهای آن‌ها را برطرف کنید. از این فرصت برای ایجاد رابطه با مشتریان استفاده کنید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.

☑️ ارزیابی عملکرد

   نهایتاً عملکرد حراج را ارزیابی کنید و ببینید چه چیزهایی موثر بوده‌اند و چه چیزهایی نیاز به بهبود دارند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا عملکرد خود را در حراج‌های آتی بهبود بخشید.

توجه داشته باشید که ایجاد حراج بلک فرایدی یا سایبر ماندی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تلاش‌های مداوم دارد. همچنین، رعایت قوانین مربوط به تجارت آنلاین و حقوق مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهی در مورد “بلک فرایدی ( جمعه سیاه) چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید